Geoblog.pl    milosz1906    Podróże    "Asia to go" 2010    Historyczne miasteczko Melaka

Historyczne miasteczko Melaka

Malezja
Malezja, Melaka

Po kilku godzinach jazdy autobusem dojechaliśmy do Melaki, małego historycznego miasteczka na południowym zachodzie Malezji, Znajduje się tu kilka ciekawych budynków historycznych. Ze względu na to, że miasteczko jest dość małe, po 3h zwiedzania największe atrakcje mamy za sobą:D

Na naszej MEGA:) długiej trasie znajdujemy:
Stadthuys, czyli dawny ratusz miejski, dzisiaj znajduje się tutaj jedno z wielu muzeów - dokładniej Muzeum Etnograficzno - Historyczne.
Zwiedzamy kilka kościolów katolickich, m.in. Kośiól Chrystusa, św. Franciszka Ksawerego oraz św. Jakuba. Po drodze mijamy również Muzeum Morskie, które znajduje się w dawnym portugalskim galeonie:)
Na koniec zostawiamy sobie ulice Jalan Tokong - nazywaną Ulicą Harmonii, ponieważ znajdują się tutaj 3 świątynie różnych wyznań - i jakoś mogą ze sobą współżyć tutaj w spokoju - meczet Kampong, chińska Świątynia Qing Yun Ting - Świątynia Zielonych Chmur oraz Świątynia hinduska Sri Poyyatha Vinayar Moorthi.
Wieczorem przechadzamy się po Chinatown i próbujemy tutejszych specjałów.