Geoblog.pl    milosz1906    Podróże    America's Trip 2008    Salt Lake City

Salt Lake City

Stany Zjednoczone
Stany Zjednoczone, Utah

Po opuszczeniu motelu zmierzamy nad Jezioro Słone, które znajduje się na zachód od miasta. Po zrobieniu paru zdjęc jedziemy na wschód, zaliczamy stadion uniwersytecki stanu Utah, gdzie odbywały się ceremonie otwarcia i zamknięcia Igrzysk Olimpijskich w 2002 roku. Dalej jedziemy na wschód i zajeżdżamy do Olympic Park, gdzie główną atrkacją dla Polaków jest skocznia narciarska gdzie Adam Małysz zdobywal medale olimpijskie. Przy skoczni wybudowane jest muzeum olimpijskie oraz tor bobslejowy i skocznie do akrobacji na nartach.
Opuszczamy Salt Lake City i wyruszamy w kierunku kolejnego Parku Narodowego Arches.
W drodze nasze auto zaczęlo zawodzić, działy się jakieś dziwne rzeczy ze skrzynią biegów...
Po opuszczeniu Salt Lake City skierowaliśmy się w kierunku Arches National Park – parku narodowego słynnego ze swych łuków w piaskowcu. Po dotarciu do parku okazało się, że wszystkie miejsca na kampingu sa już zajęte i to od 8.30 nad ranem!!! Na szczęście tuz obok parku były inne kampingi i tam znaleźliśmy miejsce na nocleg, za które rzecz jasna jak to Polacy nie zapłacilismy Kamping położony był w dolinie rzeki Kolorado, ze wszytskich stron otaczały nas wysokie skały koloru ceglanego. Widok piorunujący!!!